tirsdag den 7. april 2015

Renovering af gamle teaktræsstole




Hele sidste sommer har jeg ledt og ledt på loppemarkeder og i genbrugsbutikker efter disse stole uden held... Men så i søndags var jeg endelig så heldig at finde dem, 4 stk.
 


De havde fået lov at stå længe i var meget tørre i træet, så de trængte til en kærlig hånd. Først sleb jeg dem overfladisk med fint sandpapir, herefter vaskede jeg dem grundigt i sæbevand og lod dem tørre, det er vigtigt at de er fuldstændig tørre inden man giver dem olie.

Til sidst penslede jeg dem med linolie og tørrede det overskydende olie væk efter et par timer med en fnugfri bomuldsklud.

Herefter lod jeg dem tørre i et døgns tid før de fik lov at komme ind.


Jeg er så glad for dem! De er blevet super flotte synes jeg selv❤️

Ingen kommentarer:

Send en kommentar