mandag den 24. august 2015

Mirabelle marmelade❤️




I weekenden er der blevet bagt i lange baner og så er der blevet eksperimenteret med marmelader. Igår gik børnene og jeg på Mirabelle jagt og man skal ikke gå længe for at finde de søde blommer, der er nemlig massevis af dem lige nu, både røde og gule fandt vi.

Jeg ønskede at lave en marmelade der var lidt mere syrlig og ikke helt så sød. Og det lykkedes! Den smager virkelig godt..

Til marmeladen har jeg brugt;

500 gr udstenede Mirabelle

En halv pære skåret i små tern

250 gr. Sukker

Evt. Melamin 

( Jeg har ikke brugt melamin i min marmelade men den er i den tynde ende, så hvis man ønsker den lidt tykkere kan man tilsætte melamin)

Blommerne som er skyllet og renset for sten kommes i en lille gryde sammen med pæretesom. Lad det koge i ca. 8 minutter. Herefter tilsættes sukkeret og blandingen koges i yderligere 5 min. Melamin tilsættes hvis dette ønskes.

Herefter tages marmeladen af varmen og hældes på skoldede glas og låget sættes på med det samme. Glassene sættes herefter på køl..

Mums❤️




Ingen kommentarer:

Send en kommentar