onsdag den 18. juni 2014

Grove honningboller


Jeg elsker at bage brød og følger sjældent en opskrift, men prøver mig istedet frem.
Nu har jeg alligevel forsøgt at skrive en ca. opskrift på mine grove honningboller. 

Du skal bruge;

6 dl vand
1 dl mælk
0,25 dl olie
2 dl havregryn
2,5 dl 5 kornsblanding
Hvedemel til den ønskede konsistens
1,5 tsk salt
2 spsk sukker
25 gr. gær

Til pensling;
1 dl mælk
3 spsk honning

Rør gæren i vand og mælk, tilsæt derefter salt, sukker og olie og omrøres. 
Herefter kommes havregryn og 5 kornsblanding i og omrøres. Hvedemel kommes i indtil dejen ikke er våd men stadig klæg.
Lad dejen hæve i 1,5 time. 
Efter hævningen " formes" de med spiseskeer og placeres på bagepladen.
Mælken opvarmes en smule og tilsættes honning under omrøring til pensling af bollerne.

Og så er det bare at bage dem i ovnen til de er gyldne ca 15 min.

Velbekomme ! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar